Поділитися

Відправити в FacebookВідправити в Google BookmarksВідправити в TwitterВідправити в OdnoklassnikiВідправити в Vkcom

Рейтинг користувача: 0 / 5

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

На запитання кому цікава тема е-урядування Вадим Штефан відповів: усім! І пенсіонерам. І молоді. І тітушкам.

У конференц-залі ОКІА «Новини Полтавщини» 27 травня відбулася презентація результатів проекту «Публічні бібліотеки – мости до е-урядування ІІ раунд». Перед журналістами виступили керівник проектів АЦ Бюро економічних та соціальних досліджень Вадим Штефан та тренер з е-урядування Надія Микитенко.

Що це за проект?

Вадим Штефан. Проект «Публічні бібліотеки – мости до е-урядування ІІ раунд» діє вже другий рік на території Полтавщини за підтримки програми «Бібліоміст» та Департаменту інформаційної політики та комунікацій з громадськістю Полтавської ОДА. Мета проекту полягає в підвищенні рівня використання електронних послуг та удосконалення якості діючих електронних послуг. На базі бібліотек Полтавської області проводяться навчання з електронного урядування для представників органів влади, самоврядування, громадських організацій та населення громад. У 2014 році було проведено 9 тренінгів у 5 містах: Полтава, Кременчук, Миргород, Лубни, Гадяч та у с. Піщане Кременчуцького району.

Одразу виникає запитання – чому село Піщане? Що робить воно у списку?

Вадим Штефан. Ми не просто так обирали бібліотеки, де проводили тренінги. У нас є чіткий список вимог для приміщення та обладнання. Ці 9 тренінгів охопили 25 районів Полтавської області, тому бібліотека мала прийняти щонайменше людей з трьох сусідніх районів. Оскільки тренінг у Кременчуку вже був, ми вирішили провести його ближче до сільських громад – у сільській бібліотеці.

- Кому цікавий тренінг з е-урядування? Тобто, є уявлення, що навчати потрібно тих, хто взагалі не вміє користуватися – пенсіонерів тощо. Але чи ходитимуть вони?

- Надія Микитенко. Звичайно ходитимуть! Я працюю в обласній бібліотеці Котляревського (ПОУНБ ім. І.П. Котляревського) і пенсіонери ходять на курси підвищення комп’ютерної грамотності. Електронні сервіси відкривають для них нові можливості, в тому числі спілкування.

-  Вадим Штефан. Усім! І пенсіонерам, і службовцям, і тітушкам. Насправді електронні послуги постійно удосконалюються – з’являються нові і нові можливості. При навчанні е-урядуванню потрібно керуватися інтересами аудиторії. Ми підбирали програму навчань відповідно до цільових груп. При цьому показуючи переваги деяких сервісів, що на перший погляд не відносяться до інтересів групи. Наприклад пенсійний фонд. Перша думка, кому цікавий? Пенсіонера і людям передпенсійного віку. Аж ні! Не тільки!. Для молоді ці сервіси також є корисними – можна побачити чи дійсно роботодавець платить за вас податки.

А що цікавить молодь?

Вадим Штефан. Як це не прикро, але найпопулярнішими сервісами для молоді є оформлення віз або допомога в оформленні. За це беруть гроші, а в Інтернеті це безкоштовно.

Проект діє вже другий рік та й у назві значиться боксерський термін «другий раунд». У навчальних матеріалах щось змінилося?

Вадим Штефан. Ми постійно удосконалювали програму навчань. Я говорив – з’являються нові сервіси, нові послуги, щось переноситься в мережу Інтернет, щось змінюється. Ми взяли на озброєння досвід кіберсотні Майдану, моні торимо новинки у цій сфері.

І які ж результати моніторингу?

Надія Микитенко. Багато сервісів досі повноцінно не функціонує. Наприклад, Єдиний державний портал адміністративних послуг, який працює більше року, досі не доведений до розуму.

 

Костянтин Донченко