Поділитися

Відправити в FacebookВідправити в Google BookmarksВідправити в TwitterВідправити в OdnoklassnikiВідправити в Vkcom

Рейтинг користувача: 5 / 5

Активна зіркаАктивна зіркаАктивна зіркаАктивна зіркаАктивна зірка
 

16 січня 2015 року на 26 позачерговій сесії Полтавської обласної ради шостого скликання прийнято Стратегію розвитку Полтавської області на період до 2020 року. Стратегія є комплексним документом, який планує розвиток у середньо- та довгостроковому періоді. Власне, метою стратегії є бачення регіону у майбутньому, планування та реалізація заходів задля досягнення цього майбутнього.

Підготовка стратегії розвитку Полтавської області мала на меті перехід до нових методів планування. Віднині планування розвитку регіону відбувається за проектним методом – цілі та завдання визначалися у стратегії, а конкретні заходи реалізовувалися в рамках проектів, відібраних на конкурсних засадах. План реалізації стратегії передбачає конкретні проектні ідеї, які можуть бути внесені як фахівцями, так і представниками громадськості, мешканцями області.

В стратегії передбачено 3 стратегічні цілі, кожна з яких включає операційні цілі. Цілями розвитку Полтавської області до 2020 року визначено:

·         розвиток людського капіталу (покращення здоров’я та продовження тривалості активного періоду життя людини; посилення можливостей працездатного населення до зайнятості в умовах змін; створення комфортних та безпечних умов проживання населення; створення ефективної системи самоврядування та соціальної активності населення);

·         підвищення ефективності використання економічного потенціалу регіону (розвиток інноваційного та виробничого сектору; зміцнення малого і середнього підприємництва (мсп); забезпечення енергобезпеки, формування енергоефективних громадського, аграрного та промислового секторів; реалізація туристичного потенціалу регіону);

·         розвиток сільських територій (збільшення доходів домогосподарств у сільській місцевості; розвиток сільських територій та периферії навколо малих міст; забезпечення збалансованого розвитку районів).

Для реалізації стратегії на кожен рік передбачено проведення конкурсу проектів, за результатами якого відбувається фінансування відібраних проектів. Необхідною умовою стати частиною стратегії є відповідність цілям та завданням стратегії, реалістичність проекту, наявність співфінансування (з місцевих бюджетів, інших джерел).

Перший конкурс проектів відбувся у 2015 році, що викликало труднощі з реалізацією, оскільки виконання проектів заплановано також на 2015 рік. Відбір проектів на 2016 рік відбудеться у грудні 2015 року.

У 2015 році всього фінансується 24 проекти. Загальний обсяг фінансування – 112 975,955 тис.грн. (112,9 млн.), з них кошти державного фонду регіонального розвитку – 78 563,351 тис.грн. (78,5 млн.), кошти місцевого бюджету – 34 078,165 тис. (34 млн.).

Найбільшими проектами є Протитуберкульозний диспансер на 350 ліжок по вул. Київське Шосе, 1 с. Супрунівка Полтавського району – будівництво (67,6 млн.), Реконструкція мосту через річку Хорол, загальною довжиною 116 м по вул. Гоголя у м. Миргороді Полтавської області (12 млн.), Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 по вул. Радянській. 62/1 м. Лубни - реконструкція будівлі (6,8 млн.), Створення на базі існуючого комунального підприємства кущового підприємства для надання якісних житлово-комунальних послуг мешканцям суміжних сільських громад Ковалівська сільська рада (5 млн.), Горбанівський геріатричний пансіонат, с. Горбанівка Полтавського району - реконструкція блоку №1 (4,9 млн.).

Найбільше коштів з ДФРР передбачено на проекти:

·         41,6 млн. - Протитуберкульозний диспансер на 350 ліжок по вул. Київське Шосе, 1 с. Супрунівка Полтавського району

·         10,9 млн. - Реконструкція мосту через річку Хорол

·         5,8 млн. - Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 по вул. Радянській. 62/1 м. Лубни - реконструкція будівлі з надбудовою

·         4 млн. - Створення на базі існуючого комунального підприємства кущового підприємства для надання якісних житлово-комунальних послуг мешканцям суміжних сільських громад Ковалівська сільська рада

·         3,3 млн. - Горбанівський геріатричний пансіонат, с. Горбанівка Полтавського району

З місцевого бюджету на реалізацію проектів найбільше коштів передбачено:

·         26 млн. – Протитуберкульозний диспансер на 350 ліжок по вул. Київське Шосе, 1 с. Супрунівка Полтавського району

·         1,5 млн. – Горбанівський геріатричний пансіонат

·         1 млн. – Реконструкція мосту через річку Хорол

·         1 млн. – Створення на базі існуючого комунального підприємства кущового підприємства для надання якісних житлово-комунальних послуг мешканцям суміжних сільських громад Ковалівська сільська рада

·         860 тис. - Сміттєва революція в громадах м.Червонозаводське, с.Токарі та с.Піски, як приклад вдалого співробітництва територіальних громад

На звітну дату 11.12.15 заплановано отримати 72 449,264 тис. грн.. від ДФРР, отримано – 67 719,186 тис. грн.

Касові видатки на 11.12.15 становлять 32 520,874 тис.грн. з коштів ДФРР, 19 162,57 тис.грн. з коштів місцевих бюджетів.

Завершено проект сміттєва революція в громадах м.Червонозаводське, с.Токарі та с.Піски, як приклад вдалого співробітництва територіальних громад, Забезпечення санітарним автотранспортом Машівської центральної районної лікарні, Придбання шкільних автобусів для Озерянської та Шенгурівської територіальних громад (Кобеляцький район Полтавська область).

На стадії завершення знаходиться проект будівництва водопровідної мережі у м.Зіньків. Більше 50% будівельних робіт завершено по 6 проектах.

Виконання 23 проектів заплановано на 2015 рік. Проект Протитуберкульозний диспансер на 350 ліжок по вул. Київське Шосе, 1 с. Супрунівка Полтавського району реалізується з 2011 року і завершується у 2015 році.

Таким чином, ми можемо виділити наступні особливості реалізації стратегії розвитку Полтавської області:

·         реалізація проектів припадає на останні місяці 2015 року. Використання коштів ДФРР становить близько 50% від отриманих. Існує ризик невиконання проектів у встановлений період через брак часу. Відбір проектів на 2016 рік передбачено на грудень 2015, що повинно усунути даний ризик. Проблемним залишається питання коштів, які будуть невикористані у 2015 році та будуть повернуті до бюджету.

·         нерівномірність розподілу цілей та завдань стратегії між проектами. Лише три проекти відповідають цілі №3 «Розвиток сільських територій», що створює нерівномірність розподілу коштів між різними цілями проекту. Існує ризик невиконання окремих оперативних цілей та завдань стратегії. Рекомендується у наступні періоди більше уваги приділяти проектам, які відповідають малопопулярним завданням. В той же час, для грантерів доцільно готувати проекти, націлені на реалізацію найменш затребуваних завдань.

 ·         існує питання отримання фінансування проектів з коштів місцевих бюджетів. Так, з передбачених 34 млн.грн. касові видатки на 11.12.15 становлять 19,16 млн.грн.

Костянтин Донченко

АЦ «Бюро економічних та соціальних досліджень»