Поділитися

Відправити в FacebookВідправити в Google BookmarksВідправити в TwitterВідправити в OdnoklassnikiВідправити в Vkcom

Рейтинг користувача: 0 / 5

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

1. Попит на досвідчених людей до 60 років. Коронавірус ввів віковий ценз у політику. Якщо в Стародавніх Афінах архонтами призначали досвідчених людей, які пережили рубіж шістдесятиріччя, то восени 2020 року - буде навпаки. Потрібно буде шукати досвідчених людей молодше 60 років. Інформаційна коронавірусна складова обнулила вік після 80 років і серйозно підірвала вага досвіду 60-річних.

 

Тепер пенсіонери усього світу відчувають себе все мене захищеними, а в Україні їм загрожує ще й пристойний штраф за порушення самоізоляції. Найбільш перспективними учасниками виборів, на яких слід робити ставку - 30-ти 40-річні люди з  життєвим і управлінським досвідом. Адже ймовірність їх серйозної хвороби і смерті в 2 рази нижче. Навіщо вкладати гроші в старого кандидата?

2. Зміна базового віку виборця. На виборах 2019 роки за Порошенко голосували люди від 45 років і старше, для Юлії Тимошенко базовим був електорат у віці 55+, а для Зеленського - молодь. Тепер більш цікавими для політтехнологів і партій як мішень агітації будуть люди у віці 22-35 років плюс діджіталізовані і он-лайн просунуті виборці старших вікових категорій. Юлії Володимирівні варто задуматися про навчання свого електорату новим технологіям. Але для людей, які не розуміють слів «хайп», «фейк» і «Хейтер», потрібно буде все-таки продовжувати вести порівняно дорогу агітацію.

   
3. Роль соціології молоді. Зросте роль платформ, інструментів, механізмів, груп, здатних зібрати, обробити і дати продуктивні висновки про молодіжному середовищі. Раніше період життя українців з закінчення інституту (22 роки) до періоду професійного і сімейного становлення (33-35 років) була мало цікава соціологам. Соціологи, виконуючи завдання політтехнологів, більше цікавилися людьми старшого віку.

4. Зміна технології агітації. Агітація все більше переміщується в мережу. Швидше за все збільшиться асортимент електронних агітаційних пряників для лояльних і електронних батогів для нелояльних.

5. Технології виборів. Буде прискорений перехід на процедури електронного голосування та електронного підрахунку голосів. Мені важко судити про готовність станом на зараз, але все виглядає так, що використовуючи вже перевірені технічні рішення в Приватбанку, це реально. Мені здається, що саме на місцевих виборах можна провести як експеримент в 2-3 муніципалітетах голосування і підрахунок голосів у електронній формі. Для цього необхідний відповідний Закон України.

6. Діджитал селекція лідерів і ідей. Ви намагаєтесь отримати доступ молодого електорату і його ідей в політичних цілях в новітній історії країни не нова. Проекти «Озиме покоління», «Ідеальна країна», «LIFT» породили у виборця змішані почуття, що межують з недовірою. Разом з тим накопичений досвід організації мережевого збору грошей під проекти, агітації за партисипаторні бюджети і т.п. Можливо, саме такий досвід польових онлайн агітаторів буде цікавий штабам політичних партій і кандидатів. Слід зазначити, що більше умов і вже накопиченого подібного досвіду є в містах.

* Прогноз дійсний, якщо все піде по м'якому сприятливому варіанту.

Вадим Штефан, керівник АЦ "Бюро економічних та соціальних досліджень" Текст оригіналу  -https://lb.ua/blog/vadim_shtefan/455187_osennih_viborah_mestnie_soveti.html