Друк
Категорія: Новини
Перегляди: 7339

Рейтинг користувача: 0 / 5

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

15 грудня  у приміщенні Полтавської ОДА відбувся круглий стіл «Процес реалізації стратегії регіонального розвитку в Полтавській області: проблеми, досягнення та перспективи». Громадськість обговорила перші результати впровадження Стратегії регіонального розвитку Полтавської області до 2020 року. За матеріалами ОКІА "Новини Полтавщини"

Деталі нижче

У засіданні взяли участь представники громадських організацій, підрозділів ОДА, представники Робочої групи з розробки регіональної Стратегії-2020, представники інституцій підтримки підприємництва та розвитку бізнесу, ЗМІ. Захід проводиться в рамках проекту «Регіональна політика в Україні: громадський моніторинг стратегій регіонального розвитку», який реалізується Поліським фондом міжнародних та регіональних досліджень (м. Чернігів) у партнерстві з АЦ «Бюро економічних та соціальних досліджень» у складі Асоціації регіональних аналітичних центрів, Інститутом громадянського суспільства, Всеукраїнською асоціацією органів місцевого самоврядування «Українська асоціація районних та обласних рад», Офісом Ради Європи в Україні за підтримки Європейського Союзу.

 

16 січня 2015 року на 26 позачерговій сесії Полтавської обласної ради шостого скликання прийнято Стратегію розвитку Полтавської області на період до 2020 року. Стратегія є комплексним документом, який планує розвиток у середньо- та довгостроковому періоді. В стратегії передбачено 3 стратегічні цілі: розвиток людського капіталу; підвищення ефективності використання економічного потенціалу регіону; розвиток сільських територій. 

Детальніше з аналізом виконання проектів можна дізнатися за посиланням.

У 2015 році в рамках реалізації Стратегії з коштів Державного фонду регіонального розвитку (ДФРР) фінансується 24 проекти у Полтавській області на загальну суму 112,97 млн.грн. Держава виділила 78,5 млн. грн.. на реалізацію проектів, внесок місцевих громад становить 34 млн.грн. Найбільшими проектами стали: будівництво ІІІ черги обласного протитуберкульозного диспансеру с. Супрунівка Полтавського району (67,6 млн.), реконструкція мосту через річку Хорол, м. Миргороді (12 млн.), реконструкція будівлі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 м. Лубни (6,8 млн.), створення на базі існуючого комунального підприємства кущового підприємства для надання якісних житлово-комунальних послуг мешканцям суміжних сільських громад Ковалівська сільська рада (5 млн.), реконструкція блоку Горбанівського геріатричного пансіонату, с. Горбанівка (4,9 млн.).

Керівник проектів Аналітичного Центру «Бюро економічних та соціальних досліджень» Костянтин Донченко поінформував про перші результати виконання проектів у 2015 році. Використання коштів ДФРР на грудень становить близько 50% від отриманих. На 11 грудня 2015 заплановано отримати 72,4 млн.грн. від ДФРР, фактично отримано – 67,7 млн.грн. В той же час касові видатки становлять лише 32,5 млн.грн. з коштів ДФРР і 19 млн.грн. з коштів місцевих бюджетів. Неважко порахувати, що за останні 20 днів року потрібно використати більше 60 млн. грн. Існує ризик невиконання проектів у встановлений період через брак часу. Проблемним залишається питання коштів, які будуть невикористані у 2015 році та будуть повернуті до бюджету. В майбутньому таку ситуацію можна уникнути. Зокрема, вже у грудні 2015 року відбудеться відбір проектів для фінансування на 2016 рік. Це дозволить вчасно розпочати фінансування та завершити реалізацію заходів у строк. 

«На сьогоднішній день, – заявили експерти. – можна говорити про реалізацію 4 проектів. Більше 50% будівельних робіт завершено по 6 проектах. Виникає питання, а що ж буде з іншими?»

Іншою рекомендацією від громадськості стало врахування усіх трьох стратегічних цілей Стратегії при фінансуванні проектів. У 2015 році лише три проекти відповідають цілі №3 «Розвиток сільських територій», що створює нерівномірність розподілу коштів між різними цілями проекту, а отже існує ризик невиконання Стратегії. У наступні періоди більше уваги доведеться приділяти проектам, які відповідають «малопопулярним» цілям. В той же час, це є підказкою для грантерів – доцільно готувати проекти, націлені саме на реалізацію найменш затребуваних завдань.

Олена Шишкова, заступник директора Департаменту економічного розвитку Полтавської ОДА, розповіла про виконання Стратегії та плани на наступний рік. У грудні 2015 року відбудеться відбір проектів на наступний рік, що дасть змогу почати їхнє фінансування з другого кварталу 2016 року. Таким чином, ми уникнемо проблем з виконанням робіт, особливо при будівництві. Важливою є роль депутатів місцевих рад, які повинні не лише виділити кошти, але й в подальшому долучатися з пропозиціями щодо соціально-економічного розвитку регіону. 

Андрій Любич, ГО «Інститут фінансів та права», зазначив про необхідність розширення форм фінансування завдань Стратегії, що дасть змогу повністю її впровадити. Ганна Кіященко, голова Полтавської філії Суспільної служби України, зазначила, що дотримання строків та процедур є запорукою успішного виконання проектів. В іншому разі заходи будуть реалізовуватися наприкінці року, що не лише вплине на їх якість, але й може призвести до невиконання. Надія Тімошенко, БО «Світло надії», запропонувала долучати до Стратегії проекти громадських організацій, які виконуються ними на грантові кошти. Це забезпечить стійкість результатів Стратегії, а отже прискорить очікуваний результат, від якого виграє вся громада області.

Осман Муслімов., представник чеченської діаспори Полтавської області, наголосив на залученні громадськості до процесу реалізації Стратегії та проектів. Завданням представників громадськості має стати сприяння у виконанні проектів, щоб не допустити зупинки реалізації проектів «на півдорозі» або їхнього невиконання. Особлива увага, зазначив Микола Щербань, ПОІППО імені М.В. Остроградського, має приділятися розвитку сільських територій, чого в нинішніх проектах бракує. Олег Тертишник, асоціація «Підтримки об’єднань співвласників будинків», відмітив існування конфлікту між органами центральної влади та депутатами місцевих рад, який впливає на реалізацію проектів і повинен бути усунений. 

Підводячи підсумки круглого столу, учасники дійшли спільного висновку, що реалізація регіональної стратегії залежить від спільної праці громадськості, органів державної влади та органів місцевого самоврядування. За результатами заходу прийнято резолюцію, яку буде передано владі.